La Fundació Salut i Comunitat treballa des de fa 25 anys oferint serveis i atenció a col·lectius en risc o en situació d’exclusió social

Nascuda com a evolució de l’Associació de Benestar i Salut (fundada el 1989), la Fundació Salut i Comunitat (FSC) treballa des de fa més de 25 anys en la investigació, prevenció, intervenció i sensibilització sobre diverses problemàtiques sanitàries i socials que afecten, especialment, col·lectius en risc o en situació d’exclusió social. Persones dependents, gent gran, malalts mentals, dones maltractades o drogodependents són, entre d’altres, el centre de l’actuació d’aquesta entitat que, per una banda, gestiona centres i projectes propis, però que també dedica part de la seva activitat a la gestió de serveis públics.

Aquest és el cas, per exemple, de les residències i centres de dia Els Arcs, de Figueres, i Bertran i Oriola, situada a la Barceloneta. Són dos centres per a majors de 65 anys amb diferents graus de dependència, on s’ofereixen tota mena de serveis i activitats per “garantir una bona qualitat de vida a la gent que atenem i vetllar per les seves necessitats individuals, ja que són persones amb diferents graus de dependència, amb problemes cognitius, físics o que necessiten rehabilitació”, explica Toni Gelida, director de l’Àrea d’Atenció a la Dependència de la Fundació Salut i Comunitat.

La FSC gestiona el centre de Figueres des de l’octubre del 2004 sota la supervisió de la Secretaria d’Inclusió Social i de Promoció de l’Autonomia Personal (SISPAP) de la Generalitat de Catalunya. Des del 2008 gestiona també la residència de la Barceloneta, que pertany a la xarxa assistencial de l’Institut Català de Serveis Socials. En tots dos casos, la fundació va haver de buscar l’ajut financer per poder posar en marxa la gestió d’aquests serveis.

Un fons operatiu
“No podem parlar d’inversió, perquè una empresa inverteix en un projecte propi, nou i privat”, puntualitza Toni Gelida, que assenyala la diferència entre una inversió empresarial i la que va fer la Fundació Salut i Comunitat: “Es tractava de dos centres de la Generalitat i nosaltres vam guanyar el concurs per gestionar-los, però ens calia un fons operatiu per poder posar el servei en funcionament abans no rebéssim els diners de l’administració”, explica. això, en els dos casos va caldre demanar un crèdit de 400.000 euros que “ens permetessin ser operatius durant els quatre o cinc primers mesos de la nostra gestió al centre”. Per aconseguir aquests crèdits, la FSC va comptar amb el suport d’Avalis.

Gelida també assenyala que la fundació compta amb fons propis que els permeten invertir en projectes propis. “No sempre hem d’anar a demanar avals, però en aquests casos necessitàvem un fons operatiu per poder arrencar”, diu. Un cop en funcionament, els centres representen una facturació d’uns 2 milions d’euros anuals. El pressupost global de la Fundació Salut i Comunitat va ser, l’any 2014, de més de 33,4 milions d’euros.

Més de setanta projectes a set comunitats
L’atenció a la gent gran representa les tres quartes parts de la nostra activitat”, explica Toni Gelida. La fundació gestiona, no obstant, altres centres destinats a la salut mental i les drogodependències, entre d’altres problemàtiques socials i sanitàries.

Actualment gestionen més d’una setantena de projectes repartits entre Catalunya, Aragó, Castella-la Manxa, Castella Lleó, Comunitat Valenciana i País Basc a través dels quals donen cobertura a unes 1.430 places residencials, unes 381 places de Centre de Dia. La FSC compta amb la col·laboració de 1.676 professionals i més de 500 persones voluntàries, tenen prop de 7.300 socis en els diferents casals, llars i altres espais d’oci i convivència, i beneficien de forma indirecta a més de5.700 familiars.

Més informació: www.viaempresa.cat

Si no canvia la configuració del seu navegador , vostè accepta el seu ús. Política de privacitat

Accepto

D'altra banda , si vols no ser rastrejat per Google Analytics a través de totes les pàgines web , veu al següent link: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout