Beatriz Vives: “Som un equip fort, que treballem plegats per anar creixent i així ho hem fet al llarg dels darrers 20 anys”
La Directora de Finances i Mitjans treballa a Avalis des del primer dia de la seva fundació
Quin és el seu lloc de treball i en què consisteix? Ha estat sempre el mateix al llarg d’aquests 20 anys?
Soc Directora de Finances i Mitjans. De la meva direcció depèn l’àrea financera, l’àrea de contractació, mitjans i recursos humans. Vaig començar el 2003, en el moment de la constitució de la societat. Jo venia d’Arthur Andersen i se’m va contractar com a Directora de Finances. A poc a poc, i como a conseqüència de les necessitats que anaven surtin, em van donar noves responsabilitats.
Com recorda aquells primers moments de vida d'Avalis on tot era nou per a tothom?
Ho recordo amb molt d’afecte. Vam començar 4 persones i no teníem ni sabíem res. Al començament no teníem fixa bancària, no teníem oficines i tampoc teníem software de gestió. Ens vam instal·lar al soterrani de l’ICF i des d’allà vam començar a treballar. Recordo que treballàvem molt, però també que va ser molt divertit perquè tot estava per fer. Uns ens vam ocupar de la nova oficina que estava a la Plaça Cerdà i d’altres ens vam ocupar d’adquirir i començar a entendre el software de gestió, un software amb el qual treballaven la resta de societats de garantia reciproca, cosa que ens va facilitar molt la posada en marxa. De fet, quan vam entrar en el món de les SGR, vam ser molt ben rebuts.
Recordo que vam anar a la societat de les Illes Baleares i ens ho van a explicar tot! Ens van ajudar molt amb explicacions dels seus procediments, dels seus models de pòlisses, etc. També vam negociar amb les entitats financeres els convenis de col·laboració perquè ens prescrivissin operacions. Recordo molt bé aquestes negociacions que si bé feia el Director General, les persones de l’equip directiu també anàvem amb ell. S’ha de dir que tot i no ser coneguts a Catalunya, l’acollida va ser molt bona.
Tots els que vam estar a l'inici d'Avalis recordarem el primer aval! Va ser un aval petit, però ho vam compartir tots!
De quin sector venia vostè? Coneixia aquest sistema de finançament abans de treballar-hi?
Jo treballava a Arthur Andersen (ara Deloitte) i auditava el sector financer. Tot i treballar amb el sector financer, la veritat és que mai havia sentit a parlar de les societats de garantia reciproca.
Com veu l’evolució d’Avalis? Segur que han canviat moltes coses en 20 anys, però que destacaria com a canvis més important al llarg del temps?
Crec que Avalis ha tingut una evolució molt positiva. Al llarg dels anys, Avalis ha anat creixent, mica en mica, gràcies al treball de tota la plantilla i, sens dubte, dels directors generals i consellers que han anat marcant l’estratègia d’Avalis. Hem tingut un creixement sostingut, marcat per la il·lusió de créixer i la missió de fer-ho bé, amb solvència i seguretat.
Crec que el principal canvi és que ara Avalis és molt conegut en el sector financer i diria que estem molt ben considerats. Durant molt anys, ningú sabia què era Avalis ni què fèiem. Recordo molt bé quan en sopars amb amics la gent li preguntava al meu marit en què treballava jo i ell, després del molts intents, em demanava ajuda i a les hores jo els deia que més a menys érem una entitat financera petita.
Expliqui’ns alguna curiositat de l’empresa? Què és el que més li agrada de treballar a Avalis?
Crec que una cosa curiosa és que tota la plantilla està molt involucrada en els plans estratègics i els pressupostos. Els plans es fan amb la col·laboració de comitès i amb equips de treball. A partir dels plans estratègics es preparen els pressupostos i al llarg de l’any tota la plantilla està informada i molt involucrada en la consecució dels objectius. Setmanalment, s’informa a la plantilla del compliment del pressupost d’activitat i trimestralment de la resta de objectius pressupostats. Tots estem involucrats i compromesos amb el pressupost. Som un equip fort que treballem plegats per anar creixent i així ho hem fet al llarg dels darrers 20 anys.
M’agrada molt que a Avalis sempre hi ha moltes coses a fer. Cada època té les seves càrregues de feina i sempre hi ha novetats en què treballar: nous productes, nous entorns que exigeixen canvis, noves regulacions... Som pocs i ho treballem entre tots moltes vegades. És una empresa molt dinàmica i molt àgil. D’altra banda, Avalis té un equip molt professional i amb molta capacitat per créixer i gaudir creixent.
Que li diria a algú que volgués començar a treballar aquí? Quins consells li donaria?
Sense cap dubte, l’animaria a treballar amb nosaltres. Així ho faig en entrevistes de recluting i, en general, amb èxit. Els diria que Avalis és una empresa molt bona per treballar. Té una bona trajectòria des de la seva constitució, amb el suport de les entitats financeres, de la Generalitat de Catalunya i amb un excel·lent equip humà. A Avalis es treballa molt i amb molta exigència, però també s’aprèn molt. Li donaria consells molts bàsics: que vingui a treballar amb il·lusió i dedicació, que aprofiti el temps i la possibilitat d’aprendre i que es diverteixi amb allò que fa. A mi m’agrada escoltar els companys, parlar, riure i també treballar molt concentrats per tirar endavant el nostre dia a dia.