Per què ‘Avalis’?
Per arribar a triar el d’Avalis, el primer que es va tenir en compte va ser que fos un nom curt i que, a primer cop d’ull, deixés ben clar quin era l’objecte del nou projecte empresarial que s’estava gestant. La paraula aval era una aposta segura, és curta i identifica clarament quina és la matèria primera de l’entitat. Evidentment, no érem els primers que hi pensàvem: algunes de les SGR que ja existien jugaven amb aval per crear la denominació comercial de l’empresa. Calia, per tant, ser una mica creatius i trobar-ne una que no se li hagués acudit abans a ningú.
La bombeta es va il·luminar mirant una mica enrere: vam pensar en el llatí i en les seves declinacions per al mot aval en aquest idioma clàssic. I, així, jugant amb una conjugació inventada (la paraula aval no té declinació o almenys no té la que ens podia anar bé), vam arribar a la tercera declinació del llatí, la del genitiu acabat en ‘is’: “Aval, Aval-is.“ La tercera conjugació és la que es fa servir per expressar el complement del nom, de manera que, en el nostre cas, permet dir que el nom Avalis indica la raó de ser de l’entitat: ”Vostè pot rebre un aval de l’administració, no és un aval bancari sinó que la propia administració avala perquè els bancs ofereixen els recursos”.
Però, com hem dit, trobar el nom perfecte no és fàcil i vam descobrir que la nostra tria ja estava registrada. Tot i això, els impulsor d’Avalis tenien clar el seu objectiu i van aconseguir alliberar el nom i fer-se’l seu. Amb el nom seleccionat, el següent pas era convertir-lo en un logotip, senzill i corporatiu, que generés confiança en el nou projecte que, ara fa 20 anys, tot just començava a néixer.